STRAVOVÁNÍ ŽÁKŮ V DISTANČNÍ VÝUCE
OD 4.1.2021
Žáci v distanční výuce budou automaticky ODHLÁŠENI ze stravování.
V případě zájmu o stravování je třeba se přihlásit u vedoucí ŠJ (telefonicky, SMS, emailem nebo na www.strava.cz) nejpozději v pondělí do 7:00 hod., v ostatní dny do 12 hod. na následující den!
Přihlášenou stravu si žáci mohou vyzvednout DO VLASTNÍHO JÍDLONOSIČE, který podepsaný odloží na stůl v jídelně, nebo ve vestibulu hlavního vchodu školy nejpozději do 8 hodin na daný den.
V 11:00 hodin na stejném místě budou připravené obědy v jídlonosičích k vyzvednutí. Doporučujeme mít dva jídlonosiče na výměnu!
Ředitel školy
Od 1. 9. 2020 vešel v platnost nový vnitřní řád školní jídelny, který naleznete v dokumentech: http://www.zskuncice.cz/dokumenty-zs
______________________________________________________________________________________________________________
INFORMACE ŠKOLNÍ JÍDELNY PRO ŠKOLNÍ ROK 2020 / 2021
Všichni strávníci budou od 1.9.2020 přihlášeni ke stravování na základě vyplněné přihlášky ke stravování, kterou odevzdají nejpozději do 4. září 2020.
Přihlášku si můžete vyzvednout v kanceláři školní jídelny, nebo si ji stáhnout z webu školy http://www.zskuncice.cz/dokumenty-zs. Žákům ZŠ a rodičům dětí v MŠ budou rozdány třídními učiteli 1. září, nebo Vám ji na požádání vedoucí jídelny pošle mailem.
Přihlášku odevzdejte buď třídnímu učiteli, osobně v jídelně nebo pošlete mailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .
Podepsáním přihlášky stvrzujete, že jste se seznámili s Vnitřním řádem školní jídelny.
Do konce srpna by bylo vhodné si nastavit povolení inkasa. Pokud inkaso nebude povoleno, je třeba stravu zaplatit v níže uvedené dny hotově, nebo jednorázovým převodem na účet.
Povolení k inkasu:
Ve své bance si zřiďte povolení k inkasu na stravné v ZŠ a MŠ K. Svolinského, Kunčice pod Ondřejníkem.
Číslo našeho účtu – tzn. číslo účtu příjemce je 2700543531, kód banky je 2010.
Potvrzení o povolení inkasa na stravné , které obdržíte v bance, odevzdejte ve školní jídelně do 9. září 2020.
U povolení inkasa prosím uvádějte vždy jméno strávníka a VS, který je shodný s evidenčním číslem strávníka, které Vám sdělí vedoucí ŠJ. Inkaso můžete navést i přes internetbanking, vytiskněte a odevzdávejte v ŠJ, případně pošlete e-mailem .
Při slučování plateb u více strávníků ( sourozenců) sdružujeme všechny platby do jedné částky, je proto potřeba nastavit dostatečnou výši limitní částky inkasa. Do poznámky nebo na přihlášku uveďte jména sdružených strávníků. Nejvíce pracovních dnů v měsíci bývá 23. Dbejte prosím na to, aby v období od 1. do 5. každého měsíce byla na vašem účtu dostatečná finanční hotovost. Souhlas k povolení inkasa přes prázdniny nerušte. Přeplatky za měsíc červen se budou vracet na váš účet v srpnu 2020 a tím dojde k vyrovnání kont na 0.
Platba stravného je možná jen inkasem, jednorázovým převodem, nebo hotově u vedoucí jídelny.
Bezhotovostní platby na měsíc září 2020 budou staženy nejpozději 9. 9. 2020, Zkontrolujte si prosím, aby bylo nastaveno a povoleno inkasos dostatečně vysokým limitem.
Bezhotovostní platby na další měsíce se budou vždy strhávat nejpozději do 5. dne daného měsíce.
Hotovostní platby uhraďte vždy nejpozději do konce prvního týdne daného měsíce.
Hotovostní platba :- výběrové dny pro měsíc ZÁŘÍ : 1.- 9. 9. 2020 od 6.30 - do 13.00 hod.
Bez úhrady stravného NEBUDOU MOCI BÝT STRÁVNÍCI KE STRAVOVÁNÍ PŘIHLÁŠENI !!!
Strávníci z mateřské školy budou ke stravování přihlášeni od 1. 9. 2020 všichni!!! Strávníci ZŠ se začínají stravovat 2. 9. 2020.
U bezhotovostních i hotovostních plateb budou staženy všechny pracovní dny. Dny, kdy se strávníci nebudou stravovat, je třeba si ODHLÁSIT jednotlivě.
Výjimkou mohou být pouze cizí strávníci, kteří platí hotově a neodebírají stravu pravidelně ( po domluvě s vedoucí jídelny ). Pro základní školu se prázdniny a státní svátky odhlašují automaticky.
STRAVA SE VŽDY ODHLAŠUJE DEN PŘEDEM do 12.00 hodin !!!
Pouze v pondělí ráno lze do 7.00 hodin odhlásit jídlo na daný den.
Odhlašování stravy u vedoucí školní jídelny těmito způsoby:
Nový školní rok 2020 / 2021 ve stravování:
Cena stravného od 1.9.2020 upravuje následovně Vyhláška č. 107/2005 Sb. :
Děti MŠ 2-6 let 42,-Kč (dop.svačina 10,-Kč+oběd 22,-Kč+odp.svačina10,-Kč)
Děti MŠ 7 let 44,-Kč (dop.svačina 10,-Kč+oběd 24,-Kč+odp.svačina 10,-Kč)
Žáci ZŠ 7-10 let 24,-Kč, 11-14 let 27,-Kč, 15 let a více 34,-Kč
Cizí strávníci 71,-Kč Důchodci z Kunčic p.O. 68,-Kč
V případě nepředvídatelných okolností (onemocnění dítěte, apod.) je možno si první den nepřítomnosti stravu vyzvednout ve školní jídelně či mateřské škole do 13:15 hod. V případě neodhlášeného obědu bude tento oběd od druhého dne nepřítomnosti dítěte v MŠ/žáka/zaměstnance účtován i VČETNĚ REŽIJNÍCH NÁKLADŮ (49,-Kč pro MŠ a 35,- Kč pro ostatní), a to i v případě, že si jej nikdo nevyzvedne.
Jana Bakšiová
vedoucí školní jídelny
tel. : 556 850 128, 703 145 899
NAŠE ŠKOLA SE ÚČASTNÍ PROJEKTU OVOCE a MLÉKO DO ŠKOL
Projekt se vztahuje na všechny žáky základní školy od 1.třídy až do 9.třídy, které do projektu přihlásí škola prostřednictvím žadatele schváleného Státním zemědělským intervenčním fondem (SZIF).
Ovoce,zeleninu,mléko a mléčné výrobky, dostávají děti této skupiny zcela zdarma.
Podpora je poskytována na tyto produkty:
* čerstvé ovoce a zeleninu, popř. balené čerstvé ovoce a
zeleninu, pokud neobsahují přidaný cukr, sůl, tuky a sladidla
* balené ovocné a zeleninové šťávy, pokud neobsahují přidaný cukr, sůl, tuky a sladidla
* neochucené čerstvé nebo trvanlivé mléko
* neochucené jogurty, sýry
Podíl balených ovocných a zeleninových šťáv může činit nejvýše 25 % celkového počtu produktů dodávaných do každé školy, s níž má dodavatel uzavřenou smlouvu o dodávání produktů v průběhu příslušného školního roku.
Naše škola se v tomto školním roce zapojila do projektu Ovoce do škol s firmou Bovys.
Pokud děti dostanou ovoce či zeleninu zabalenou v krabičce, na tácku či v sáčku, na etiketě bude vždy uvedeno datum balení. Dostávají i bio jogurty,čerstvé mléko a sýry na všech výrobcích je uvedeno datum spotřeby.
Jsme rádi, že i naše škola může podpořit tento úspěšný projekt.
Seznam alergenů | ||
Dle legislativy EU a ČR jsou od 13.12.2014 stanoveny specifické požadavky na označování alergenů u výrobků a jídel ve veřejném stravování. Týkají se také tedy naší školní jídelny. Alergeny jsou přirozeně se vyskytující látky, které mohou u přecitlivělých jedinců způsobit nepřiměřenou reakci imunitního systému (tzv. alergickou reakci), které může vyústit až v anafylaktický šok. Tyto potraviny či složky potravin se však neuplatňují u běžné populace a nemají vliv na zdravotní stav, mohou být bez obav konzumovány. Mezi potravinové alergeny patří celá řada potravin, Evropská unie však specifikovala 14 hlavních potenciálních alergenů, které podléhají legislativnímu značení. Školní jídelna je povinna „jasně a zřetelně označit alergenní složky“, které jsou přeneseny z receptur a ingrediencí použitých při výrobě jednotlivých pokrmů. Toto označení není povinné, pokud název, pod kterým je potravina podávána, jednoznačně odkazuje na tuto alergenní složku, např. celerová polévka. Školní jídelna a označení alergenů plní pouze funkci informační, stejně jako každý výrobce potravin a pokrmů. Má za úkol dostatečným způsobem informovat strávníka o přítomnosti alergenní složky v potravině. Nebude brán zřetel na jednotlivé přecitlivělosti strávníků - tuto skutečnost si musí každý strávník nebo zákonný zástupce uhlídat sám. Školní stravování zajišťuje stravování dětí, žáků a studentů podle jednotlivých věkových kategorií a výživových požadavků, a nelze se při velkém počtu strávníků věnovat jednotlivcům s přecitlivělostí na některý alergen a tento při přípravě pokrmů eliminovat. |
Množství pokrmů
Od 1.1.2017 mají školní jídelny povinnost uvádět množství pokrmu, které děti dostávají k svačince a k obědu.
Pro přehlednost jsme se rozhodli uspořádat gramáž jednotlivých jídel do tabulky, kterou najdete v příloze, tabulka je vyvěšena ve školní jídelně a ve vestibulu mateřské školy.
PŘÍLOHA : Množství pokrmů
Informace - změna evidence stravného
Od února 2015 je v jídelně zaveden čipový systém pro identifikaci strávníka. Rodiče tak mají přesnou kontrolu o stravování svých dětí, platbách stravného a to prostřednictvím webového rozhraní (viz. níže). K tomu je potřeba zakoupení čipu (zálohovou platbou).
Informace k zakoupení a provozu identifikačního čipu:
Oznamujeme, že od 1. Února 2015 je ve školní jídelně zavedeno odebírání obědů
pomocí identifikačního čipu. Cena čipu činí 115,- Kč.
Tento čip si přijďte zakoupit v hotovosti u vedoucí školní jídelny
každý den od 7,30h - do 13,30h
Každý strávník si zakoupí identifikační čip za cenu 115,- Kč,
který slouží k výdeji oběda, přihlašování a odhlašování stravy a je platný po celou dobu školní docházky.
V případě, že si strávník zapomene čip, bude mu v kanceláři ŠJ vydána náhradní kartička.
Při ztrátě si musí strávník zakoupit čip nový.
Při koupi čipu dostane i vstupní hesla k přístupu na internetové stránky.
Ztrátu identifikačního čipu je strávník povinen nahlásit vedoucí školní jídelny, čip mu bude zablokován, a pokud ho nenajde, musí si zakoupit nový. Po ukončení docházky do školní jídelny je možné do dvou měsíců nepoškozený a funkční čip vrátit.
Jak zacházet s čipem